viral

‘Inilah orang yang meragut rantai leher anak saya!’

KLANG, SELANGOR – Seorang wanita berusia 30 tahun ditahan kerana meragut rantai seorang kanak-kanak perempuan, Sabtu lalu. Dalam kejadian kira-kira jam 4 petang di GM Klang, mangsa yang dikenali sebagai Echa, tiba-tiba menangis sebelum disedari oleh ibunya, Aimi Filzah. “Saya sedang membeli baju, tiba-tiba anak saya menangis. Lehernya merah kerana rantainya ditarik. Anak saya menangis dan menunjuk pada seorang wanita…

Continue Reading

Awas! Bantal ada berisiko menjadi punca pelbagai penyakit. Ketahui sebabnya di sini
Informasi

Awas!! Ketahui punca pelbagai penyakit daripada BANTAL

Sesetengah daripada kita, mungkin ada koleksi bantal-bantal busuk yang berusia dan tidak pernah cuci. Jika tidak ada bantal busuk sekali pun, mungkin kita jarang membersihkannya. Sekiranya anda tidak peka dengan kebersihan bantal anda, maka anda berisiko untuk tidur bersama-sama dengan kuman dan hama. Kenapa? Hal ini disebabkan oleh bantal anda boleh menjadi sarang kuman dan hama! Para saintis mengatakan, jika…

Continue Reading

agama

Penjelasan Untuk Isteri: Siapa Lebih Utama Mertua Atau Ibu Bapa Kandung?

Penjelasan Untuk Isteri: Siapa Lebih Utama Mertua Atau Ibu Bapa Kandung? Ramai Yang Silap! Kalau isteri kewajiban terhadap suami nombor satu, ibu bapa mertua lebih utama dari ibu bapa sendiri kan? kalo suami plak ibu lebih utama dari isteri kan? tp nafkah tu mmg isteri la yg mesti diutamakan.. kan? tp kebajikan ibu bapa takleh diabaikan.. Jawapan: Tiada dalil menyatakan…

Continue Reading

1
viral

3 tahun ditipu suami.. ‘Duit gaji selalu habis, rupanya main betina’

Hati isteri mana yang tidak terkilan bila mendapat tahu suami yang dipercayainya selama ini telah mengkhianati perhubungan mereka. Setiap bulan si suami memberi alasan gajinya habis diberikan kepada keluarganya yang hidup susah di kampung, rupa-rupanya dihabiskan untuk perempuan simpanannya. Si isteri yang sedar akan kecurangan suaminya tidak menghalang lelaki itu untuk berkahwin lagi, namun meminta dia dilepaskan terlebih dahulu. Sungguh…

Continue Reading

tips

Hilangkan Ketagihan Merokok Dengan Cuka Epal

Merokok ni, bukan kata bahayakan diri sendiri je, anak isteri pun sama dapat kesan buruknya.Tapi tulah nak berhenti ketagihan rokok ni bukannya mudah, macam-macam kena hadapi kesan sampingannya seperti demam, lesu, loya dan sebagainya. Jika macam-macam cara dah guna untuk berhentikan ketagihan merokok ni, tapi tak berjaya,isteri-isteri boleh tolong suami tersayang, cuba ikut petua ni. Manalah tau serasi. Siapa tak…

Continue Reading

tips

Mengurangkan Rasa Stress Dengan ………

Tahukah anda, aktiviti mencuci pinggan mangkuk dapat mengurangkan tekanan? Mencuci pinggan mangkuk akan memberi kesan kepada psikologi selain dapat menurangkan tekanan yang dialami. Berdasarkan kajian yang dijalankan oleh Florida State University di Amerika Syarikat, individu dalam keadaan tertekan perlu mencuci pinggan dengan penuh rasa tenang dan sabar. Menurut seorang penyelidik yang dikenali sebagai dr. Adam Hanley, rasa gelisah akan berkurangan…

Continue Reading

Informasi

Hukum Dalam Islam Doktor Lelaki Menyambut Kelahiran Bayi!! Ini Penjelasannya ……..

Akan tiba masanya bagi kaum hawa untuk menikah dan melahirkan keturunan. Melahirkan tentu bisa jadi tak hanya sekali. Sayangnya, hajat besar kaum hawa dari proses kehamilan hingga melahirkan ini belum didukung ketersediaan tenaga medis perempuan yang mencukupi. Bahkan, dokter spesialis obstetri ginekologi didominasi kaum pria. Secara syariat, bolehkah melakukan proses persalinan dengan dokter laki-laki? Islam dikenal sangat apik dalam menjaga…

Continue Reading

viral

Cekalnya Hati Si Ibu Tunggal

Kasih seorang ibu di hari raya Demi membawa dua orang anaknya pulang ke kampung, wanita ini sanggup dan gigih membonceng dua orang anaknya dari Kuantan ke Taiping. Gambar yang dimuat naik oleh Norbaya Ahmad, itu viral di media sosial dan netizen tidak putus-putus mendoakan agar tiga beranak itu selamat tiba ke destinasi. “Terserempak dengan seorang ibu tunggal yang gigih membonceng…

Continue Reading

tips

Cara Mudah Nak Halau Tikus, Lipas Dan Semut

Kulit telur ayam rupanya ada banyak manfaat yang kita tidak thau. Memetik laman Unicity, dibawah merupakan cara mengusir tikus, lipas dan semut. Cara-caranya: Keringkan kulit telur. Kemudian, gilingkan untuk menghancurkannya menjadi serbuk. Taburkan serbuk kulit telur itu segera pada kawasan yang hendak dibasmi. Serbuk kulit telur boleh mengusir dan membunuh beberapa jenis haiwan perosak, seperti siput, siput babi, kutu, kumbang,…

Continue Reading

viral

Betul Ker Manusia Yang Paling Comel Adalah Yang Berlesung Pipit?

Uniknya mereka yang mempunyai lesung pipi kerana setiap senyuman mempunyai aura yang istimewa. Lekukan di pipi itu berupaya menambah kemanisan dalam wajah. Di sebalik kemanisan senyuman tersebut, ini merupakan beberapa fakta dan kelebihan lesung pipit yang mungkin belum pernah diketahui sebelum ini: 1. Hanya 20% manusia memilikinya Mengikut statistik yang dilaporkan The Daily Health Gen, hanya 20% manusia di dunia…

Continue Reading