agama

10 Bangunan Islam Paling Menakjubkan di Dunia

Begitu banyak bangunan-bangunan peninggalan sejarah Islam yang tersebar di seluruh dunia. Mulai dari masjid, benteng, jembatan bahkan istana. Kesemuanya itu berdiri dengan begitu kokoh, unik dan terlihat begitu megah. Tak jarang tempat-tempat ini menjadi pusat perhatian dunia. Seperti yang dilansir list25.com, masing-masing dari bangunan itu ternyata memiliki cerita tersendiri. Bahkan beberapa diantaranya menjadi situs warisan dunia. Sekarang kita cari tahu…

Continue Reading

agama

10 Kisah Cinta Paling Indah Dalam Islam

1. Ali bin Abi Thalib dan Fatimah Az-Zahra Cinta Ali dan Fatimah luar biasa indah, terjaga kerahasiaanya dalam sikap, ekspresi, dan kata, hingga akhirnya Allah menyatukan mereka dalam suatu pernikahan. Konon saking rahasianya, setan saja tidak tahu menahu soal cinta di antara mereka. Subhanallah. Ali terpesona pada Fatimah sejak lama, disebabkan oleh kesantunan, ibadah, kecekatan kerja, dan paras putri kesayangan…

Continue Reading

tips

Petua Menghilangkan Daki Pada Badan Paling Berkesan

Sumber : http://sehinggit.blogspot.my/2017/01/petua-menghilangkan-daki-pada-badan.html Mesti anda geli dengan masalah daki pada badan anda kan? Terutama di kawasan yang celah seperti ketiak, celah paha dan juga belakang leher kan? Kalau orang perempuan yang bertudung tu tak mengapa la juga kan dapat tutup bahagian belakang leher yang berdaki tu dengan mudah, tetapi mesti rimas juga kan pada pandangan mata sendiri apabila melihat sendiri daki…

Continue Reading

tips

Jangan Buang Kulit Tembikai ! Ada Khasiat Tersembunyi Di Dalamnya

Kulit tembikai? Itukan sisa, Benar, kulit tembikai adalah sisa organik daripada buah tembikai yg umumnya dibuang begitu sahaja. Walau sebenarnya kulit tembikai sangat bermanfaat untuk kesihatan kulit dan rambut. Untuk anda yg alami permasalahan dgn rambut gugur boleh memakai kulit tembikai untuk mengatasinya… Dengan memanfaatkan sisa organik sebagai ubat, anda automatik sudah melakukan tindakan positif dalam menangani permasalahan sampah &…

Continue Reading

tips

Guna Tali Je Jump Start Kereta Kalau Tak Ada Jumper

Oleh : Aimi Nordin Bateri kereta habis tapi tak ada jumper nak jump-start ? Sebenarnya ada cara lain yang kita boleh guna bila dah darurat macam ni. Ada satu cara lain iaitu menggunakan tali sahaja. Tapi cara ini dilakukan pada kereta manual. Jadi kami tak pasti keberkesananya kepada kereta auto. Tapi tak salah untuk mencuba kan? Mana lah tahu dalam…

Continue Reading

tips

Isteri Wajib Tahu Kadang-kadang isteri dah tahu tapi malu Suami kena main peranan ye…

Kajian bancian ke atas 10 ribu orang pasangan yang berkahwin (sumber kajian oleh MOHEMA) hanya kira-kira 45% sahaja pasangan isteri yang tidur berbantalkan lengan suami selepas 3 tahun berkahwin. Dan hanya tinggal 21.7% sahaja pasangan isteri yang masih tidur berbantalkan lengan suami selepas 10 tahun usia perkahwinan. Mengapa? Adakah isteri tahu? Bahawa hormon bau phero yang di rembeskan dari ketiak…

Continue Reading

agama

Mengapa Seorang Wanita Dilarang Menghantar Jenazah Suaminya Ke Kubur? Ini Sebabnya…

BOLEHKAH WANITA MENGHANTAR JENAZAH SUAMINYA KE KUBUR? Habib Ali Zaenal Abidin Bin Abu Bakar AlHamid Jawapan: TIDAK BOLEH, !! khususnya bagi isteri yg suaminya yg meninggal, kerana iddahnya telah bermula, dan isteri tidak blh keluar meninggalkan rumah suami kecuali darurat. Darurat ini bukan mengikut persepsi kita, tapi mengikut apa yg ditetapkan oleh syarak. Antara sebab yg dibenarkan utk meninggalkan rumah…

Continue Reading

viral

Kejamnya Penderaan Seksual, Trauma Mazen Menggugat Maruah Dan Iman

Sumber: Astro Awani KUALA LUMPUR: Seksaan demi seksaan hingga merobek maruah dan keimanan. Itu yang ditanggung rakyat Syria jika enggan mengaku mereka adalah pengganas. Ditemui dalam sebuah forum krisis yang membelenggu rakyat Syria, Mazen Al Hummada menceritakan kisah diseksa rejim kerajaan Syria pimpinan Bashar Al Assad. “Mereka baringkan saya atas lantai dan tulang rusuk saya patah. Kemudian mereka terbalikkan saya…

Continue Reading