1
kisah benar

Abang nikah dengan sayang sebab nak buat isteri, bukan nak ……..

Terlelap lepas Isyak, tersedar balik dalam pukul 2.30 pagi. Cari suami tengok kiri kanan, tak ada. Dengar bunyi berketuntang di dapur. “Sah-sah laki aku tengah masak,” monologku. Teringat masa sebelum nikah, saya beritahu suami. “Abang, saya ni tak rajin masak, tak rajin membasuh kain, lipat baju, mengemas rumah segala bagai. Bangun tidur pun boleh lajak tengahari,” jujur saya beritahu dia.…

Continue Reading

tips

Tips Beli Lemang Tepi Jalan Yang Elok Supaya Nanti Tak ‘Terkena’ Bila Dah Terbeli

Mungkin ada yang tidak sempat buat, atau pun dalam perjalanan balik kampung, nampak banyak penjual lemang di tepi jalan, jadinya ambil kesempatan ini untuk membeli lemang yang ada. Ada ketikanya kita selalu sahaja beli lemang yang terjual, tanpa mengetahui macam mana cara mereka bakar, atau ambil kira faktor lain. Tapi, anda sebenarnya boleh tahu sama ada lemang tersebut masih elok,…

Continue Reading

viral

VIRALKAN..!! Berhati-Hati Ketika Berhenti Di R&R…

Orang ramai yang pulang ke kampung sempena cuti hari raya, dinasihatkan lebih berhati-hati terutamanya jika anda singgah di RNR. Ada golongan individu yang tidak bertanggungjawab yang tergamak ‘merosakkan’ kereta orang awam untuk mengaut untung, seperti yang baru berlaku pada lelaki ini. Hati-hati semua. Peringatan kepada semua yang balik kampung. Kejadian berlaku pada jam 11 malam, 20 Jun 2017. Tadi saya…

Continue Reading

Informasi, tips

“Pergi Salam Makcik Tu, Minta Duit Raya” – Jangan Ajar Anak Minta Duit Raya

Amalan memberi duit raya ini sudah menjadi kebiasaan masyarakat kita lebih-lebih lagi bila menyambut hari raya. Adakalanya anak-anak kecil boleh dapat lebih dari RM300 dalam masa dua hari. Namun, ibu bapa perlu diingatkan agar tidak mengajar anak meminta duit raya kerana adalah tidak manis jika anak-anak berbuat demikian. Seperti yang dikongsikan oleh Puan W ini, semoga bermanfaat. Assalamualaikum. Salam Ramadhan…

Continue Reading

viral

Pensyarah Dan Rakan² Kongsi Memori Bersama Zulfarhan

Betullah kata-kata dalam peribahasa, “harimau mati meninggalkan belang, manusia mati meninggalkan nama”. Walaupun Allahyarham Zulfarhan pergi meninggalkan kita di usia muda, namun hidupnya penuh dengan kebaikan. Pensyarah dan rakan-rakan Allahyarham Zulfarhan mengimbas kembali memori mereka bersama ketika arwah masih hidup. Ketika menuntut di universiti, arwah Zulfarhan sememangnya pelajar yang tekun. Arwah juga mempunyai semangat setiakawan yang tinggi. Ini diakui sendiri…

Continue Reading

viral

Guna Seterika Stem Air Lebih Kejam Dari Guna Air Panas Dalam Kes Dera Zulfarhan

Malaysia telah digemparkan dengan satu kes dera melibatkan pelajar Universiti Pertahanan Nasional Malaysia. Mangsa iaitu Zulfarhan telah didera dengan pelbagai cara seperti dipukul dengan tali pinggang, getah paip dan dipukul beramai-ramai. Tetapi yang paling menyayat hati mereka menggunakan sterika stim untuk mendera Zulfarhan. Stim air Keadaan air yang mempunyai tenaga haba yang tertinggi adalah pada keadaan stim. Seperti mana kita…

Continue Reading

viral

Mereka Tak Rasa Apa-Apa Ke Masa Seksa Anak Saya – Luahan Hati Ibu Zulfarhan

“Saya harap dapat berada di mahkamah nanti untuk melihat wajah-wajah mereka. Saya nak mereka tahu kemarahan dan kekecewaan yang saya rasakan”. Demikianlah luahan hati dari seorang ibu yang kehilangan anaknya akibat dibuli sehingga meninggal, Zulfarhan Osman, 21, Pegawai Kadet Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM). Luahan itu diluahkan ibu arwah setelah mendengar pertuduhan terhadap mereka yang dituduh membunuh anak sulungnya daripada…

Continue Reading

tips

Amalkan Jus Air Kunyit Untuk Kecantikan Dalaman dan Luaran Wanita..Petua Tradisional.. Jom Cuba..

Sumber Air kunyit ni sangat bagus dan berkhasiat untuk kecantikan dalaman dan luaran wanita berkesan juga untuk buangkan lemak dan kuruskan badan. Kunyit mempunyai kebaikkan dalam penjagaan kulit wajah untuk merawat dan mencerahkan kulit dan nampak lebih berseri. -Ia mampu menjadikan kulit lebih bersinar dan licin dari dalam kulit. -Menghaluskan kulit wajah. -Meringankan segala macam masalah kulit dan membuat kulit…

Continue Reading

viral

Lebih 60 barangan makanan akan dikenakan GST bermula 1 Julai

KUALA LUMPUR – Lebih dari 60 jenis barangan makanan akan dikenakan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) bermula 1 Julai ini. Ini termasuk beberapa jenis makanan laut, sayur-sayuran, buah-buahan, teh, kopi, rempah dan mi, lapor China Press semalam. Ketua Pengarah Jabatan Kastam, Datuk Subromaniam Tholasy mengesahkan laporan itu dan berkata kenyataan penuh akan dikeluarkan hari ini. “Ia hanya beberapa barangan yang…

Continue Reading