viral

Ilustrasi Sedih Menyindir Bangsa Moden Kini

  Di saat tercetusnya fenomena Facebook, semua orang berlumba-lumba untuk mendaftarkan akaun facebook mereka. Kemudian,  Facebook mula ditinggalkan dan beralih ke Twitter, kejadian yang sama pun kembali terulang. Begitulah kehidupan para pengikut zaman atau  disebut kaum moden. Seorang seniman ilustrasi membuat beberapa gambar yang menyindir kehidupan moden kini, khususnya untuk semua  yang selalu mengikuti peredaran masa. Ini antara gambaran-gambarannya. ‘Penjara’ hasil…

Continue Reading

Informasi, tips

(Info) Tips Untuk Menjaga Mata

Pada 20 Julai 2017, Systane telah mengkoordinasikan sebuah majlis untuk mengongsikan kesihatan mata. Dan mereka telah menjemput Dr. Siva Kumar Sundralingam dari Columbia Asia Klang yang juga merupakan seorang pakar mata. Beliau telah berkongsi yang pendedahan berpanjangan terhadap skrin digital boleh menyebabkan mata tidak sihat. Dr. Siva yang berada di tengah menekankan penjagaan kesihatan mata. Salah satu bahagian di badan…

Continue Reading

tips

Selalu Terjerit Bila Marah Anak? Cuba 7 Cara Ini Untuk Lebih Relaks

Terjerit Ketika Memarahi Anak-Anak Biasalah itu kita ibu bapa ini “terjerit” sedikit (betul ke sedikit?) bila memarahi anak-anak. Kalau macam zaman dulu-dulu, mak bapa kita lagi dahsyat. Mereka “terjerit” sambil tibai punggung dengan rotan! Punya nak tunjuk rasa marah dia itu! Tapi, sejak zaman semakin maju dengan kemudahan teknologi di hujung jari, kita semakin “buka minda” tentang tak ada baiknya kita…

Continue Reading

Informasi

Ini Sebabnya Kenapa Pasangan Suami Isteri Nampak Seiras. Betul Ker Kata Orang Itu Juga Petanda Jodoh Kuat??

Biasa orang cakap muka pasangan nampak seakan-akan sama jodoh panjang kan. Walaupun mungkin tidak seratus peratus sama, mungkin seorang kulitnya gelap dan satu lagi cerah, bentuk mukanya yang satu lonjong, yang satu bulat, tetapi namun nampak mirip. Ada masanya apabila kita menangkap gambar berdua dengan suami atau isteri kita, pasti akan ada yang berkata, “Muka kamu berdua ni dah macam…

Continue Reading

viral

‘Bila Suami Dapat Gaji, Benda Paling Best Isteri Sepenuh Masa Perlu Buat Adalah …..

Bagi isteri-isteri yang bekerja, salah satu impian yang mungkin ada di dalam hati mereka adalah untuk berhenti bekerja dan menjadi suri rumah sepenuh masa supaya mempunyai lebih waktu untuk menjaga anak-anak dan keluarga. Tapi, jangan disangka jika menjadi suri rumah sepenuh masa ni satu tugas yang mudah. Sebenarnya, banyak juga cabaran-cabaran yang perlu dihadapi. Pengguna Facebook Intan Dzulkefli bercerita tentang…

Continue Reading

viral

Meletoppppp Ko Dik…Pelajar Perempuan Selfie Selepas Belasah Rakan Berjemaah…

Video pelajar perempuan di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) di Kunak, dibelasah sekumpulan pelajar tular di laman sosial sejak malam semalam. Video berdurasi 1 minit 39 saat itu menunjukkan mangsa yang memakai tudung ditumbuk sebelum beberapa lagi pelajar perempuan campur tangan dan turut menumbuk serta menendang mangsa bertubi-tubi. Mangsa cuba mengelak namun terus dibelasah sehingga terjatuh sebelum dipijak dan ditumbuk. Ketika…

Continue Reading

agama, Informasi

Kenapa Yang Rajin Sholat Tetap Miskin, Tapi yang Sering Maksiat Tidak Sholat Lebih Kaya?? Ini Penjelasannya

Tengok di lingkungan sekitar kita entah itu teman dan saudara saya yang jarang sholat apalagi zikir dan tanpa amalan-amalan tertentu, bisa kaya dan makmur hidupnya. malah yang sering sholat dan zikir hidupnya biasa-biasa saja. Yang rajin sholat malah susah dan miskin Yang tidak pernah solat malah kaya raya Yang muslim banyak yang bodo Yang kafir malah banyak yang pinter-pinter Ini…

Continue Reading

Informasi

(Peringatan) Ingat Ibu Bapa, ‘Duit Anak² Tak Boleh Digunakan Walaupun Seringgit, Itu Hak Mereka

Sudahkah anda menyimpan duit untuk anak-anak anda yang masih kecil? Jika belum, segeralah buka akaun bank untuk mereka. Menyimpan memang mudah tetapi ibu bapa perlu berdisiplin dan jujur dalam soal membuat simpanan untuk anak-anak. Ikuti tiga tips dari Puan Hana Shahadan ini. Tidak sukar, tidak pula mudah, namun mampu diamalkan oleh semua mengikut kemampuan masing-masing. Manfaatkan perkongsian ilmu dari beliau.…

Continue Reading

kesihatan, tips

Jom Cuba!! Cara Minum Air Lemon Yang Betul Setiap Pagi UntukMendapat Khasiat Dan Manfaatnya

Sebiji buah lemon memberi khasiat kesihatan kepada tubuh badan kita. Ada banyak kegunaan yang boleh dimanfaatkan dari sebiji lemon. Dan kita semua tahu air lemon yang diminum setiap pagi selepas bangkit dari tidur dapat memberi tenaga pada tubuh badan dan kesihatan yang baik. Para pakar menyatakan yang kita perlu meminum air lemon setiap hari kerana jus dari lemon itu mengandungi…

Continue Reading

viral

Wahhhh…!! Atuk Curi Selfie Dengan Neelofa Tarik Perhatian

Kami pasti jika ada peminat mahu pun warga laman sosial lain yang sedia maklum dengan kehadiran Neelofa berhampiran mereka, pastinya akan ada yang mencari peluang untuk bergambar atau mungkin mengambil gambar Neelofa secara sembunyi sembunyi. Kini mendahului dengan 4.9 juta pengikut di Instagram, pastinya kelibat dan juga kehadiran Neelofa akan menjadi perhatian. Baru baru ini, gelagat seorang atuk di laman Twitter yang…

Continue Reading