Informasi, tips

Cara Untuk Dapatkan Tiket Flight Murah !!! Baca Tips Ini, Semoga Dapat Jimatkan Kos Percutian Anda !!!

Melancong sudah jadi trend di kalangan rakyat Malaysia tak kira samada destinasi dalam atau luar negara. Aspek pertama yang dikaji ialah harga tiket kapal terbang. Semua pelancong cuba mendapatkan tiket yang murah tapi ramai yang tidak tahu bagaimana. Jom baca trik macam mana nak dapatkan harga tiket yang murah! #1 Tempah hari selasa dan rabu Selasa dan Rabu merupakan salah…

Continue Reading

Informasi, tips

8 Tips Halau Semut Dengan Bahan Semulajadi… MUDAH dan BERKESAN !!! Kongsikan, semoga bermanfaat !!!

Assalamualaikum wbt Masalah semut selalu merunsingkan kita. Jika terlalu kritikal, sedikit cebisan biskut di lantai pun boleh mengundang satu batalion askar semut mengusungnya hingga bermeter-meter. Jika semut kecil yang menghurung, mungkin kurang bermasalah. Tetapi ada juga rumah yang telah di’kuasai’ semut api atau semut besar yang kerap menggigit kita dan anak-anak hingga menyebabkan gegata atau bintat seluruh badan! Menggunakan spray…

Continue Reading

viral

Isteri Kecewa Suami Balik Rumah Hanya Tahu Minta Nafkah Batin, Tanggujawab Lain Diabaikan

Perempuan kena baca sampai habis. Ambil ni sebagai pengajaran. Ini text yang i dapat di Telegram dari seorang pengikut. Ada seorang wanita, ibu muda berkongsi cerita pasal dia punya perkahwinan. Ladies, ini adalah sebab utama kenapa anda perlu cari lelaki yang bertangungjawab. It’s okay kalau pasangan anda kurang dari segi academik atau gaji sikit, yang penting mesti kena ada tangungjawab…

Continue Reading

Informasi

Buat Tangan Anda Dengan Gaya Begini dan Anda Tidak Menyangka Hasilnya

Apabila kita melihat pada tangan, kita hanya akan beranggapan ia hanyalah sekadar tangan. Tetapi, jika anda bertanya kepada ahli refleksologi, mereka akan memberikan beberapa titik aktif yang dapat memberikan kuasa kepada badan dan minda anda. Kami ingin berkongsi dengan anda apa yang boleh anda lakukan dengan setiap jari anda. Ibu jari Ibu jari dapat membantu mengatasi gemuruh dan sakit kepala.…

Continue Reading

viral

Huk Alohhh…Buat Malu Jer..Bapa Pengantin Tak Tahu Langsung Penyanyi Akan Menari Begitu

“Anak menjemput penyanyi dikir yang juga kenalannya, namun kami tidak pula menyangka akan dipersembahkan dengan dikir gelek. “Sebelum majlis diadakan, pengurus kumpulan dikir itu ada memberitahu mahu membuat persembahan yang saya fikir biasa sahaja,” kata Mohamad, 58, (bukan nama sebenar). Dia mengulas mengenai majlis menyambut menantu di rumahnya di Kampung Padang Tembusu, Tumpat malam semalam yang menjadi tular di laman…

Continue Reading

viral

7 Kelebihan Nikah Dengan Janda Berbanding Gadis Dara

Janda bermakna wanita yang tidak bersuami lagi, mungkin kerana telah bercerai dan kerana ditinggal mati oleh suaminya. Sayangnya, budaya ketimuran memberi kesan negatif kepada janda daripada duda. Kaum janda seringkali diletakkan sebagai wanita pada posisi yang rendah, lemah, tidak berdaya dan memerlukan belas kasih sehingga dalam keadaan sosial budaya seringkali wujud ketidakadilan. Sebahagian besar lelaki ingin berkahwin dengan wanita bujang.…

Continue Reading

agama

Inilah 8 Dosa Yang Banyak Dilakukan Oleh Isteri Pada Suami Tanpa Sedar

Gambar Hiasan Sebagai seorang isteri, tanpa sedar kita melakukan tindakan berdosa terhadap suami, malah menganggap dosa tersebut adalah hal biasa saja. Padahal syurga dan neraka isteri ada pada redha suaminya. Semoga 10 daftar dosa yang paling kerap dilakukan oleh isteri ini boleh kita hindari agar terjauh dari kebencian suami dan laknat Allah. 1. Menafikan kebaikan suami Diperlihatkan Neraka kepadaku dan…

Continue Reading

agama, Informasi

cara cuci telefon yang terkena najis yang ramai tidak tahu !!!

Pernah berlaku??? Bagi yang ada anak kecil, biasa kan perkara ni kan… Memang menangis tak berlagu… Tapi zaman sekarang, telefon dicipta dengan kalis air… Maknanya, masih boleh digunakan tapi status telefon tersebut… dah bercampur najis… Macam mana nak basuh jika dah kena najis?? Bila berkait dengan hukum, sebaiknya kita rujuk kepada yang pakar… Jadi, ikuti penjelasan dari Mufti Wilayah, berkaitan…

Continue Reading

viral

Netizen Cair Dengan Kecantikan Hannah Delisha

Anda kenali pelakon jelita Hannah Delisha? Sebenarnya Hannah delisha seorang aktres cantik kelahiran Singapura yang kini mula menempa nama dalam dunia lakonan di Malaysia.   Delisha juga mula menyanyi secara profesional di Malaysia sejak usia semuda 17 tahun. Dia juga merupakan bekas anggota kumpulan duo Delisha, yang dianggotai dia sendiri dan Mia Delisha. Kejelitaan pelakon baru Hannah Delisha yang memegang…

Continue Reading