tips

KONGSIKAN!! 7 Cara Simpan Duit Elak Papa Kemudian Hari

Tuhan biasanya menemukan seseorang untuk melengkapkan kita. Jika pasangan kita gila modified kereta je manjang, pasangan dia mesti bijak menguruskan kewangan. Jika pasangan kita gila duk beli baju online, baju dua almari lepastu boleh kata takde baju nak pakai lagi, pasangan dia mesti power kawal kewangan. Simple. Kalau dua-dua ada kesedaran tu untung lah. Rezeki tu. Jadi, apa yang kita…

Continue Reading

tips

Resepi Kempiskan Perut Menggunakan Bahan Semulajadi, Sesuai Untuk Wanita & Lelaki

Ramai yang rela tak makan nasi semata-mata nak kembalikan bentuk badan seperti waktu zaman muda mudi. Namun tahukah anda, diet beria pun tak guna kalau angin dalam badan tak buang. Untuk kempiskan perut dengan cara kilat, anda boleh ikut petua yang dikongsikan oleh Puan Nurul Diyana Kamaludin ini… Alkisah, kita perempuan ni bukan mudah nak dapatkan perut yang leper bila sudah beranak…

Continue Reading

kesihatan

Jangan Abaikan Info ini..Pentingnya Senaman Kemut Bagi Wanita Untuk Menguatkan Otot Dan Mengatasi Masalah Rahim Jatuh.

Bagi wanita yang berdepan masalah rahim jatuh, amalkan senaman kemut atau juga dikenali sebagai senaman kegel. Senaman ini membantu menguatkan otot-otot vagina dan mengelakkan berlakunya masalah tombong ( rahim terkeluar dari vagina). Walaupun wanita tahu kelebihan senaman kemut namun masih ramai yang tidak amalkan. Ada juga yang tiada pengetahuan mengenai senaman ini. 1. Sebelum melakukan senaman kemut, anda perlu kenal…

Continue Reading

Resepi

Rahsia Teh Tarik Tersedap Lebih Sedap Daripada Kedai Mamak

Sumber Ada sesiapa pernah minum air teh tarik iaitu air teh campur susu manis dan dimasak sehingga menghasilkan warna teh yang cantik dan mengeluarkan bau teh yang wangi sehingga satu rumah bau teh dibuatnya. Perkongsian ini daripada Zaim Ahnaf Sufi yang mengatakan rasa teh yang dimasak ini sangat sedap dan lebih sedap daripada yang dibeli di kedai mamak. Menurut Zaim lagi, apabila…

Continue Reading

Resepi

8 Resipi Minuman Detox Untuk Kesihatan Yang Boleh Anda Buat Sendiri

Sumber Air detox kini sering menjadi pilihan untuk mereka yang inginmenjaga kesihatan dan menguruskan badan. Ini kerana air detox amat mudah disediakan malah harganya pun murah sahaja. Air detox atau infused water adalah campuran air kosong dengan buah-buahan, daun herba atau madu dan dibiarkan selama beberapa jam sebelum di minum. Ini beberapa resepi air detox yang korang boleh cuba buat.…

Continue Reading

tips

Mohon Sebarkan! Rahsia Hilangkan Uban Dengan Daun Rambutan

Rambut putih atau uban menjadi perkara yang mencemaskan seseorang. Bukan hanya orang tua sahaja yang mengalami masalah uban sekarang ini, tetapi juga dihadapi oleh anak muda. Yang pastinya, seseorang yang beruban akan hilang keyakinan diri. Di mana mereka bakal berasa kurang selesa dengan kewujudan rambut beruban di kepala mereka hingga terpaksa menutupinya dengan topi atau mewarnakan rambut mereka, supaya uban…

Continue Reading

Informasi

Penting!! Inilah Sebabnya Kenapa Anda Kena Tengok Warna Kuning Telur Dahulu Sebelum Makan

Sumber Bila dah pecahkan telur sebelum masak pernah tak kita check dulu warna kuning telur tu? Sebenarnya sangat penting untuk kita check dulu warna kuning telur tu bukan terus masak je okay? Warna kuning telur bergantung kepada apa makanan yang dah diberi kepada ayam. Jika ia mempunyai diet yang seragam berdasarkan semata-mata pada bijirin, kemudian kuning telur akan menjadi warna…

Continue Reading

tips

6 Tips Mendidik Anak, Garang Dalam Lembut Yang Sangat Berkesan

Sumber Aku seorang ibu yang garang. Ayah aku seorang polis dan ibu aku berniaga. Tapi segarang-garang rupa ayah aku, dia sangat jarang pukul anak. Cuma suara dia memang bila menjerit macam petirlah. So suara dia tu la senjata dia. Ibu aku ni seorang yang lembut, penyayang tapi tegas dalamannya. Sangat strict tentang kekemasan, kebersihan dari segala segi. Dari segi kerja…

Continue Reading

Resepi

Cara-Cara Membuat Telur Masin Menggunakan Telur Ayam. Mudah!

Bila tiba bulan Ramadan, telur masin adalah antara lauk yang popular. Bukan sahaja sedap, malah cara penyediaannya yang ringkas serta boleh dinikmati dengan pelbagai gaya hidangan menjadikan hidangan ini menjadi pilihan ramai. Sempena bulan puasa yang bakal menjelma, apa kata anda cuba buat sendiri telur masin secara homemade. Biasanya ia dibuat menggunakan telur itik tetapi resipi perkongsian Puan Asiah Jaafar…

Continue Reading

viral

Ibu Cuba Kirim Bayinya Dalam Bungkusan Ke Rumah Anak Yatim Melalui Khidmat Kurier

FUZHOU, CHINA – Seorang penghantar surat terkejut apabila bungkusan yang mahu dihantarnya berisi seorang bayi yang baru lahir, lapor Shanghaiist. Dalam kejadian pada waktu tengah hari, Rabu lalu, penghantar surat berkenaan dalam perjalanan menghantar bungkusan yang dikirim ke sebuah rumah anak yatim. Bagaimanapun, dia mula berasa curiga dengan bungkusan itu yang bergerak-gerak dan ada suara tangisan bayi di dalamnya. Selepas…

Continue Reading