semasa

Sanggup berhabiskan duit raikan birthday officemate wanita, tapi untuk anak isteri sendiri tak pernah pun

Isteri mana tak marah, harijadi wanita lain, suami support beli kek, beli makanan untuk diraikan. Sedangkan isteri sendiri jarang atau langsung tak pernah suami buat begitu. Itulah yang berlaku pada dua wanita bergelar isteri yang berang dengan tindakan seorang kerani wanita yang didakwanya cuba ‘mengikis’ suami mereka. Menurut confessor, disebabkan kerani itu juga mereka bergaduh dengan pasangan masing-masing. Namun kerani…

Continue Reading

semasa

‘Poyolah! Nak pinjam RM2,000 pun berkira!’ – Diherdik kerana enggan bantu kawan bayar hutang kereta Volkswagen

Hubungan sebagai rakan sama ada rapat ataupun sebaliknya, tidak menjamin bahawa kata-kata mereka boleh dipercayai apabila melibatkan wang. Jangan jadi seperti individu ini yang tak pandai ukur baju di badan sendiri. Difahamkan, perempuan ini pernah meminjam wang dari rakan, tetapi sehingga kini masih belum dilangsaikan. Namun, oleh kerana kereta Volkswagen miliknya tiba-tiba ‘meragam’, dia terpaksa meminjam wang sebanyak RM2,000 dari…

Continue Reading

Informasi

Tahukah Anda Ini Sebab Mengapa Kita Digalakkan Untuk Sujud dan Rukuk Lama-lama..

Solat lima waktu merupakan perintah yang wajib dijalankan oleh Umat Islam. Kekhusyukkan dalam menjalankan solat sangat penting untuk mendapatkan manfaat baik secara agama mahupun perubatan. Ada orang yang dalam solatnya begitu khusyuk dan menikmati setiap gerakan-gerakannya. Namun ada pula yang cepat-cepat agar solat segera selesai. Dua gerakan yang biasanya dilakukan secara kilat ada saat rukuk dan sujud. kerana urusan dunia…

Continue Reading

Petua Pilih Ketam Segar Yang Banyak Isi, Penuh Telur & Cara Membezakan Ketam Jantan Serta Betina.
tips

Petua Pilih Ketam Segar Yang Banyak Isi & Penuh Telur.

Sumber Geramnya tengok ketam segar di pasar. Gemuk dan besar saiznya. Memang sedap kalau masak kari, masak lemak, bercili, kam heong dan sebagainya. Kalau ketam yang baru naik dari laut, rebus bersama serai pun dah cukup buat anda berselera untuk makan. Bila dah minat sangat makan ketam ni, tahukah anda beza antara ketam jantan dan betina? Ha…Kalau perasan, ketam bunga…

Continue Reading

Cara-Cara Membuat Mentega Secara Homemade. Halal, Bersih & Penuh Kasih Sayang.
Resepi

Kongsikan Cara-Cara Membuat Mentega Secara Homemade. Halal, Bersih & Penuh Kasih Sayang.

Sumber Cara-Cara Membuat Mentega Secara Homemade. Halal, Bersih & Penuh Kasih Sayang. Mentega ni banyak gunanya. Selain digunakan dalam penghasilan kek, biskut dan manisan, ia juga enak dinikmati sebagai olesan pada roti dan sebagainya. Memang layan! Tapi tahukah anda, mentega boleh dihasilkan sendiri di rumah? Ha…menarik kan? Mentega homemade ni memang sedap. Rasanya sungguh berkrim, ‘buttery’, lemak-lemak. Memang cukup enak!…

Continue Reading

pisang
tips

Kongsikan..6 Tip Buat Pisang Goreng Tetap Rangup Walaupun Dah Sejuk. Selamat Mencuba!

Sumber Campurkan sedikit kelapa parut dalam bancuhan tepung sadur anda. Bukan saja merangupkan, tapi kelapa parut akan menambah rasa lemak pada pisang goreng anda nanti. Jarang kita nak jumpa pisang goreng yang rangup dan tidak benyai bila dah sejuk. Yang peliknya, kalau emak buat elok saja. Apa rahsia emak kita tu agaknya ya? Sebenarnya bancuhan tepung sadur yang betul menyumbang…

Continue Reading

Nasi Ayam Sedap
Resepi

RESEPI NASI AYAM SEDAP!

Sumber Nasi Ayam Sedap Resepi Nasi Ayam yang memang pasti sedap dan sangat sesuai dihidangkan untuk majlis-majlis tertentu . Sangat berbaloi mencuba resepi ini walaupun nampak sukar dan munggunakan bahan yang banyak. Jangan takut untuk menyediakan hidangan ini kerana Resepi ini telah diolah bagi memudahkan anda untuk memasaknya. Satu tip yang boleh Che’ Nom kongsikan sekiranya anda ingin menyediakan hidangan…

Continue Reading

kesihatan

Adakah Badan Anda Mempunyai 8 Tanda Ini? Sekiranya Ada, Buah Pinggang Anda Dalam Bahaya! Jangan Ambil Mudah!

Buah pinggang adalah organ penting dalam tubuh manusia, terletak di bawah sangkar tulang rusuk, dan bertanggungjawab untuk detoksifikasi dan pembersihan sistem, kerana mereka menapis 10-150 liter darah setiap hari. Fungsi mereka sangat penting untuk seluruh tubuh dan darah. Mereka mengeluarkan lebihan sisa dan cecair dari badan, menyokong kesihatan tulang, mengimbangi elektrolit, menstabilkan tekanan darah, dan meningkatkan jumlah sel darah merah.…

Continue Reading

viral

‘Anakku Zulfiqar Mikail 31/3/17 – 19/8/17, Al-fatihah’ – Disangka Muntah Kerana Dilahirkan Pra-matang, Rupanya Usus Bayi Ini Sudah Pecah

Sedihnya hati si ibu yang tidak dapat diungkapkan dengan kata-kata apabila bayi lelakinya meninggal dunia akibat jangkitan kuman di paru-paru dan perut. Sebelum kejadian itu, si ibu membawa anaknya ke klinik pakar dan hospital, namun doktor mengatakan anaknya sihat dan tiada apa-apa dan apa yang berlaku adalah kerana bayinya lahir tidak cukup bulan (pra-matang). Malangnya, setelah keadaan bayinya kritikal dan…

Continue Reading

Image result for Bayi Pon Dapat RM1500 Tapi ramai masih tak tahu! Senang jer nak mohon....
Informasi

BAYI PON DAPAT RM1500 TAPI RAMAI MASIH TAK TAHU! SENANG JER NAK MOHON….

Beritahulah kawan2 dan saudara-mara yg akan menjadi ibubapa, secepat mungkin…. Sebarkan! RM1500 Untuk Anak Kelahiran Negeri Selangor Tabung Warisan Anak Selangor (TAWAS) adalah satu program yang diwujudkan oleh Kerajaan Negeri Selangor untuk anak-anak yang lahir di negeri Selangor. Ianya dikendalikan oleh Yayasan Warisan Anak Selangor (YAWAS). Bermula 9 Julai 2011, setiap ibu bapa yang hendak mendaftarkan nama anak mereka wajib…

Continue Reading