Tips Simpan Duit RM20 Untuk Anak, Dalam Masa Setahun Dah Boleh Dapat Berbelas Ribu!

“Anak aku ni simpanan pun tak ada, masa bila nak simpan macam-macam benda nak kena beli…” Dalam keadaan ekonomi sekarang ini, memang agak susah jika kita fikirkan untuk ada simpanan wang kan? Yelah, macam-macam yang perlu dibayar dan dibeli sampai tak ada baki untuk membuat simpanan khususnya untuk masa depan anak. Namun, sebenarnya ada cara dan ‘trick’ untuk anda membuat…

Continue Reading

kek coklat lava

Kek Coklat Lava Berhantu Hanya Kukus 8 Minit, Jom Cuba !

Sumber : Rasa BAHAN-BAHAN 2 cawan tepung gandum 3/4 cwn serbuk koko 1 sudu teh baking powder 1 suduteh soda bikabonat *Satukan 4 bahan-bahan ini dan ditapis atau ayak 2 kali dalam satu bekas 1/2 cawan gula pasir (dikisar halus dan satukan dalam bekas tepung) 4 biji telur 1 cawan minyak 1/2 cawan susu pekat manis 1 1/2 cawan air…

Continue Reading

“Kak, dadah inilah yang dimakan oleh bapa saya kak. Ada di rumah,”

Terasa sebak hati ini membaca tiga kisah yang dikongsikan oleh Pegawai Anti Dadah dari Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) ini. Bak katanya, inilah realiti dan hakikatnya betapa tenatnya masyarakat kita hari ini. Anak kecil berusia 3 tahun ini sudah mengenal apa itu dadah, sehingga berkali-kali merayu agar si ibu berhenti menjadi najis dadah. Semoga bermanfaat. SI KAIN PUTIH… dipakaikan baju…

Continue Reading