Pentingnya Menyusu Susu Badan – Keajaiban Susu Ibu Bertukar Warna Mengikut Tahap Kesihatan Bayi

Susu yang terdapat dari badan si ibu memang tidak dapat dinafikan, dan mempunyai banyak khasiatnya untuk bayi. Malah, para ibu-ibu di Malaysia dinasihatkan agar memberikan bayi susu badan sehingga anaknya berusia sekurang-kurangnya 2 tahun. Tapi, ada ‘sesuatu yang lebih ajaib dari khasiat’ yang dikesan oleh seorang ibu di Pennsylvania apabila mendapati air susunya yang bertukar warna berdasarkan tahap kesihatan bayi…

Continue Reading

Pastikan Wangi Sentiasa Untuk Suami, Wanita Dah Bersuami Kena Amalkan Cara Begini Untuk Hilangkan Bau Badan!

Ditegur suami kerana masalah bau badan mungkin satu igauan ngeri buat semua wanita bergelar isteri. Kalau boleh sebaiknya jauhkanlah kata-kata macam ni daripada suami. Rasa down yang amat sangat. Mungkin? Sebelum suami buka mulut menegur atau kawan sebelah pun dah rasa tak selesa, apa kata ada baiknya anda mencuba petua yang disediakan ini. Wangi bukan hanya untuk suami, kita pun…

Continue Reading

4 Cara Untuk Hilangkan Bau Badan Dengan Berkesan

Bau badan adalah salah satu masalah yang paling kita takuti, jika bau badan terlalu kuat, kita tidak akan selesa bergaul dengan orang, malah tahap keyakinan diri juga rendah. Memakai ‘deodorant’ bukan lah jalan terbaik untuk menghalang bau badan, jika tersalah pilih, ia akan menguatkan lagi bau badan. Bukan kah itu tidak berbaloi? Untuk itu, ada 8 cara yang boleh dilakukan…

Continue Reading

Sardin penyelamat pantas tatkala keracunan makanan

Keracunan makanan adalah penyakit yang disebabkan dari pengambilan makanan yang tercemar yang menyebabkan seseorang individu itu mengalami sakit perut, muntah-muntah, demam dan sakit termasuk cirit birit. Baru-baru ini, viral di media sosial perkongsian dari seorang blogger yang berkongsi cara merawat keracunan makanan di peringkat awal iaitu dengan memakan ikan sardin. Bagaimana? Teruskan membaca di bawah: SAYA telah pelajari ilmu ini sejak…

Continue Reading

Cara Ajar Anak Untuk Mengawal Emosi (Panduan Lengkap Ikut Umur)

Manusia dan emosi… Kita semua dilahirkan dengan emosi. Setiap orang mempunyai 8 emosi utama iaitu : marah, sedih, takut, gembira, rasa minat, terkejut, rasa jijik, dan rasa malu. Tapi, kita juga memiliki emosi sekunder. Emosi sekunder adalah reaksi terhadap lapan emosi utama ini. Contohnya, seorang kanak-kanak yang pernah dihukum kerana membuat perangai mungkin akan rasa cemas untuk mengulangi perbuatan itu…

Continue Reading

mencuci beras

Adab Membasuh Beras Dalam Islam Yang Patut Kita Amalkan. Nasi Sedap Keluarga Terpelihara

Nasi adalah makanan utama yang kita berikan pada keluarga kita. Seeloknya sebelum mula memasak kita dalam keadaan suci dan berwudhuk. Ketika membasuh beras seharuslah menggunakan tangan kanan. Basuh beras dengan menghala arah lawan jam. (arah tawaf) Sambil membasuh bacalah “Laisa la ha min dunillahi kastyifah” maksudnya “Tidak ada penyembuhan selain dari Allah” Ulangi membasuh beras sebanyak tiga kali atau di yakin…

Continue Reading

Pemilik Kucing Ini Kongsi Cara Mudah Dan Murah Digunanya Untuk Lebatkan Bulu “Cik Meow” Selain Tidak Mudah Gugur

  Kami pasti ramai diantara kita memilih untuk memelihara kucing sebagai teman di rumah. Balik kerja dengan penatnya, bila tengok “cik meow” tunggu depan pintu memang boleh hilang penatlah. Tak pun bila malam berehat depan tv, dapat belai bulu kucing kita pun best juga kan. Tapi kita mesti tertanya-tanya kan bagaimana hendak menjaga kucing yang berbulu lebat dan lembut. Dan…

Continue Reading

Pemandu Teksi Ini Sering Membawa Sabun Buku Di Dalam Teksinya, Akhirnya Terbongkar Rahsia Si Pemandu Teksi Tersebut!

Bukan mudah untuk memandu dalam keadaan hujan lebat, risiko kemalangan sangat besar dan boleh membahayakan keselamatan anda. Cermin menjadi kabur, jalan tidak jelas kelihatan dan cermin sisi anda juga tidak dapat melihat pemandu lain dibelakang membuatkan sangat sukar untuk anda memandu ketika itu bukan? Tapi tenang, seorang pemandu teksi ini punya tips mudah yang boleh dipraktikkan sendiri agar kamu tetap…

Continue Reading

6 Cara Memandu Supaya Tak Bazir Minyak Kereta Anda..

Harga minyak kereta kejap naik kejap turun. Apa yang kita boleh buat untuk jimatkan minyak atau tak bazirkan minyak kereta kita adalah dengan beberapa perkara ini. Ada cara yang betul pemandu harus lakukan. 1. Ikut kelajuan yang ditetapkan. Bawa laju memang menghabiskan minyak. Tapi bawa dengan kelajuan yang consistent boleh elak kita daripada bazirkan minyak okay ? 2. Apa salahnya…

Continue Reading

5 reasons why couples divorce

5 Punca Mengapa Kebahagiaan Rumah Tangga Boleh Musnah Sekelip Mata

Rumah tangga yang dibina musnah di tengah jalan Pasangan mana yang mahu rumah tangga dan mahligai indah yang dibina musnah di tengah jalan? Seboleh-bolehnya suami apatah lagi isteri ingin menjaga keharmonian rumah tangga masing-masing. Kalau boleh, ayat bercerai itu mintalah dijauhkan! Tapi tahukah anda? Kes penceraian di Malaysia tak kurang tingginya. Mengikut statistik, hampir 274,000 pasangan Islam di Malaysia bercerai.…

Continue Reading