‘Berdiri Bulu Roma Bila Ternampak Patung ‘Baby’ Itu Beralih Sendiri’

Percaya atau tidak, tuan empunya cerita tidak memaksa untuk berbuat demikian. Katanya, hanya sekadar berkongsi kejadian ‘pelik’ yang baru saja berlaku pada keluarga mereka di mana kedudukan patung mainan anak perempuan secara tiba-tiba berubah posisi. Siapa yang mengalihkannya? Adakah patung itu ‘bernyawa’? Adakah patung bernama ‘Baby’ itu berpenunggu. Tiada siapa yang tahu dan apa yang kita semua tahu, patung itu…

Continue Reading

2 Pasang Kembar Tertukar Ketika Kecil.Akhinya Bertemu Kembali Selepas 26 Tahun Dengan Cara Tidak Disangka-sangka

2 PASANG KEMBAR TERTUKAR KETIKA KECIL.AKHINYA BERTEMU KEMBALI SELEPAS 26 TAHUN DENGAN CARA TIDAK DISANGKA-SANGKA

Baru-baru ini iluminasi.com berkongsi kisah menyayat hati di mana 4 pasangan kembar yang terpisah sejak kecil telah bertemu semula selepas berpuluh-puluh tahun terpisah. Tak dapat dibayangkan bagaimana perasaan mereka ketika bertemu dengan separuh daripada jiwa hilang selama ini. Namun, terdapat satu lagi kes yang lebih rumit daripada kes-kes tersebut. Dan kisah ini dikatakan yang pertama di dunia yang pernah terjadi.…

Continue Reading

‘UMUR 23 TAHUN BOLEH BELI RUMAH BERHARGA HAMPIR RM400K DENGAN BASIC RM1,000?’

Asas nak membeli rumah? Buat simpanan dan berjimat cermat. Itulah yang dilakukan oleh anak muda ini. Biarkan gaji basic RM1,000, namun keinginannya untuk membeli rumah menjadi matlamat utama. Dia sanggup menahan nafsu dari berbelanja. Selepas beberapa bulan, akhirnya dia berjaya membeli sebuah rumah untuk didiami bersama ibunya. Alhamdulillah. Inilah cara yang betul jika ingin membeli rumah, bukannya menggunakan jalan pintas…

Continue Reading

Saya terlanjur dengan kekasih dan hamil 5 bulan, ketika suami lumpuh separuh badan (strok)

Susah senang, suami isteri sepatutnya bersama. Bukannya hanya bersama bila senang, bila susah ditinggalkan pula pasangan. Tergamak si isteri dalam kisah ini mengambil kesempatan untuk berzina dengan lelaki lain ketika suaminya lumpuh separuh badan akibat strok. Lebih teruk lagi, dia memberikan alasan sudah penat dan enggan terus hidup bersama suaminya yang lumpuh itu. Sehingga dia disahkan hamil lima bulan hasil…

Continue Reading

Kisah Benar!! Bang, awak bawa balik siapa tu……….

Pekerjaan sebagai penjaga atau penggali kubur, menyimpan banyak cerita/kisah yang jarang sekali dikongsikan kepada orang ramai. Persepsi umum tak lain tak bukan, seram, menakutkan dan bermacam-macam lagi yang bermain di fikiran. Kisah seorang penggali/penjaga kubur muda yang diceritakan oleh Ridhuan ini, boleh tahan juga ‘kesannya’ jika dibaca pada waktu malam. Ditambah pula dengan bunyi serangga di luar rumah, bonus pula…

Continue Reading

Baru lepas 4 hari melahirkan, Suami paksa untuk ‘bersama’. Darah memancut dan rahim tersembul keluar!

Masyaallah… Beruk pun tak teruk macam ni lah,, Kawal lah nafsu tu bang oiii.. Esok dah rosak awak mampu ke nak ganti? silap2 buang tepi jalan.. Tak guna betol!!! Assalamualaikum kak. Saya dah selamat lahirkan anak kedua… Sekarang tengah berpantang hari ke 17. Tapi tempoh berpantang saya tak macam pantang. saya dipaksa suami untuk pantang dirumah maknya di Shah Alam…

Continue Reading

Pasal “Villa Nabila”..Tiba-tiba enjin kereta mati, atas bumbung diketuk-ketuk sesuatu

Semua orang tahu pasal ‘Villa Nabila’. Persoalannya sekarang, dia kena tanam dengan bapak dia ke? Meh sini aku cerita. #AimanThreads So, nak share pasal banglo berhanti ini yang kat strait view (depan Danga Bay). Actually ada banyak version cerita tentang Villa Nabila ini. Tak tahu mana satu kisah yang sebenar. Kalau korang nak tahu, Villa Nabila ini kira tempat paling…

Continue Reading

Pukul 3 Pagi. Roomate Bangun. Aku Buat – Buat Tidur. Alangkah TERKEJUTNYA Aku Bila Dia Tiba Tiba….

Aku Maira. Bukan ex student uia ataupun um. Atau sewaktu dgnnya. Aku budak kolej biasa-biasa je. Maaf kalau intro tak berapa nak cun tp aku cubalah utk menulis sehabis baik buat pembaca. Ramai sibuk cerita pasal mental disorder lah, housemate la, roomate la, mmg cerita ni ikut musim ke? Buat confessor yg cerita pasal roomate yg islamik tu, tahniah la sb…

Continue Reading

‘Kita Hendak Mewah Sampai Mana?’ -Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary

Tan Sri Syed Mokhtar Albukary yang sememangnya mengamalkan hidup secara humble dan tidak menunjuk-nunjuk. Walaupun dia tak pernah menunjuk harga baju yang dibeli, kereta yang dibeli namun satu Malaysia tahu bahawa beliau ada seorang jutawan. “Saya pun suka kepada kemewahan. Saya pun suka pergi tengok dunia, ke Tokyo, New York, dan London. Saya pun suka pakai baju elok. Tetap kita…

Continue Reading