tips

Cara Hilangkan Ketiak Hitam Berkerak Yang Anda Mungkin Tidak Pernah Anda Terfikir

Masalah ketiak hitam mesti buat ramai yang malu dan tak confident dengan diri sendiri kan? Sebenarnya masalah ni bukannya di alami oleh korang je tapi hampir semua wanita di dunia ni! Kulit ketiak menjadi hitam akibat mencukur atau mencabut bulu ketiak, dan ianya mungkin juga disebabkan oleh bahan kimia yang terdapat di deodorant yang digunakan. Kalau nak memutihkan ketiak hitam,…

Continue Reading

semasa, tips

Nak beli Myvi baru? Guna formula ini, ’20:5:15′

Perodua Myvi baharu yang baru dilancarkan baru-baru ini menarik minat ramai anak-anak muda yang mahu memilikinya. Mana tidaknya, dengan kepelbagaian warna menarik, teknologi terkini, airbags sana sini, ditambah pula dengan fungsi pengimbas kad Touch ‘n Go apabila melalui Tol, pasti memudahkan penggunanya. Namun begitu, bagaimana cara untuk membeli/memilikinya? Layakkah gaji anda terutamanya mereka yang baru bekerja atau baru nak hidup? Tuan…

Continue Reading

tips

Diana Rafar Ajak Peminat Amalkan 7 Zikir Menjemput Rezeki Tanpa Disangka-sangka

Perkongsian 7 zikir ini Diana Rafar tulis di status instagramnya. Bagus sekali jika diamalkan bacaan 7 zikir ini dalam kehidupan seharian. Tambahnya, in sha Allah kalau diamalkan anda akan terkejut rezeki datang tanpa disangka-sangka. Saratkan hati dengan zikir adalah lebih baik daripada membiarkan hati dibelenggu perasaan iri hati dan dengki. Dari situlah kebahagiaan hati akan terserlah menerusi wajah indah berseri-seri.…

Continue Reading

tips

8 Kegunaan Baking Soda Untuk Kecantikan. No 8 Tu Macam Tak Sangka Pulak Boleh

Wanita sekarang ni admin yakin semua high maintenance. Mana taknya, dengan produk penjagaan muka, kosmetik, penjagaan rambut. Itu belum masuk lagi pakaian, insurance diri dan komitmen yang lain. No worry ladies! Korang tak perlu berbelanja besar lagi untuk jaga kecantikan. Admin nak kongsi 8 rahsia yang baking soda boleh buat. Yeap! Baking soda. Tak mahal pon, kalau kat pasaran boleh…

Continue Reading

tips

Beras Pulut Rahsia Putihkan Kulit Muka Dengan Cepat, Jom Cuba!

Pernah tak dengar orang kata kenapa orang-orang Siam atau yang duduk disempadan Siam muka cantik gebu dan semuanya comel-comel belaka. Kalau perasan, muka mereka semuanya cantik dan paling penting kulit licin dan gebu. Jerawat? Memang tak pernah ada. Orang kata amalan mereka makan pulut sejak kecil dan inilah rahsianya. Ya, itu hakikatnya. Pulut Ayam yang jadi makanan popular mereka adalah…

Continue Reading

tips

Jangan Buang Kulit Pisang Kalau Nak Rawat Kulit Wajah Berjerawat

Pisang mempunyai banyak khasiat dan zat yang terbaik untuk kesihatan. Namun mungkin tidak ramai yang tahu bahawa kulit pisang juga mempunyai khasiat luar biasa untuk kecantikan kulit wajah. Dipetik daripada Style Craze, kulit pisang dikatakan mampu mengatasi masalah kulit bermasalah seperti jerawat dan kulit kusam. Caranya adalah seperti berikut: Gosokkan kulit pisang pada wajah sehingga warna kulit menjadi hitam. Lakukan proses…

Continue Reading

tips

Wanita Ini Kongsikan Petua Untuk Turunkan Paras Kolestrol Dengan Menggunakan 2 Bahan Ini Sahaja..

Tahap kolestrol badan yang tinggi adalah salah satu penyakit yang digeruni oleh ramai orang. Hal ini kerana, peningkatan tekanan kolestrol adalah punca kepada masalah penyakit yang lebih kronik seperti sakit jantung dan darah tinggi. Pemakanan yang seimbang dan sihat perlu diamalkan jika anda tidak mahu tergolong dalam kalangan orang yang mempunyai tekanan kolestrol yang tinggi. Salah satu caranya adalah dengan…

Continue Reading

tips

Tak Payah Pakai Shampoo Dah , DIY Scrub Limau Purut Di Rumah Untuk Kulit Kepala Dan Rambut Agar Terjaga Dengan Lebih Sihat Dan Cantik

Perkongsian Ibrisam Wossali di facebooknya yang melakukan sendiri skrub limau purut di rumah boleh kita cuba. Senang dan sangat menjimatkan kos. Hanya ambil daun limau purut dibelakang rumah sahaja. Katanya lagi, dia dan keluarganya sering mencuba malah dah lama cuba petua skrub limau purut ni. “Saya ada tanam pokok limau purut dan selalu berbuah. Maka tak jadi masalah untuk mendapatkan…

Continue Reading

kesihatan, tips

Amalkan Petua Air Kencur Ini Yang Sangat Membantu Membaikpulih Masalah Dalaman Wanita

Kami nak kongsi petua ini dengan anda terutamanya wanita bagi membaikpulih masalah dalaman wanita dengan resipi air kencur ini. Air kencur ini sangat bagus untuk memecahkan angin dalam urat saraf dan juga baik untuk wanita yang dalam pantang, mengalami keguguran ataupun ibu yang masih menyusukan bayi. Malah orang lelaki pun boleh minum dan ianya tiada kesan sampingan. Bahan-bahan Air Kencur…

Continue Reading

tips

SILA AMALKAN DAN SHARE..WANITA INI KONGSIKAN TIPS UNTUK CUCI BUAH PINGGANG DAN PUNDI KENCING..

Sharing is caring.. Saya sbg pesakit batu krg dlm buah pinggang dan pundi kencing Kpd yg kencing xlawas ka,kencing rasa sakit ka,batu karang ka,kencing kotoqka,apa sj la yg bkaitan dgn buah pinggang dan pundi kencing,bole cuba resepi ni…doctor yg bagi.. Dia sgt bagus utk cuci buah pinggang dan pundi kencing..doc pesan cuba amal utk 30 hari.. 1 hari minum 1x…

Continue Reading