8 Tanggungjawab Suami Yang Sering Diabaikan Kepada Isteri
tips

8 Tanggungjawab Suami Yang Sering Diabaikan Kepada Isteri Nombor 4 Sering Anda Buat

Sumber : babab.net 8 tanggungjawab suami kepada isteri ini adalah hasil ilmu dan pesanan oleh Imam Ghazali yang terkenal dengan ketokohan agamanya. Diharap artikel ini dapat membimbing para suami yang ingin memperoleh kebahagiaan disamping mendapat keberkatan dari Allah. Insya-Allah… 8 Tanggungjawab suami kepada isteri adalah: 1. Mengadakan walimah Walimah atau kenduri kahwin adalah untuk menghebahkan perkahwinan kepada umum, agar tak…

Continue Reading

tips

Petua Menghilangkan Daki Pada Badan Paling Berkesan

Sumber : http://sehinggit.blogspot.my/2017/01/petua-menghilangkan-daki-pada-badan.html Mesti anda geli dengan masalah daki pada badan anda kan? Terutama di kawasan yang celah seperti ketiak, celah paha dan juga belakang leher kan? Kalau orang perempuan yang bertudung tu tak mengapa la juga kan dapat tutup bahagian belakang leher yang berdaki tu dengan mudah, tetapi mesti rimas juga kan pada pandangan mata sendiri apabila melihat sendiri daki…

Continue Reading

tips

Jangan Buang Kulit Tembikai ! Ada Khasiat Tersembunyi Di Dalamnya

Kulit tembikai? Itukan sisa, Benar, kulit tembikai adalah sisa organik daripada buah tembikai yg umumnya dibuang begitu sahaja. Walau sebenarnya kulit tembikai sangat bermanfaat untuk kesihatan kulit dan rambut. Untuk anda yg alami permasalahan dgn rambut gugur boleh memakai kulit tembikai untuk mengatasinya… Dengan memanfaatkan sisa organik sebagai ubat, anda automatik sudah melakukan tindakan positif dalam menangani permasalahan sampah &…

Continue Reading

tips

Guna Tali Je Jump Start Kereta Kalau Tak Ada Jumper

Oleh : Aimi Nordin Bateri kereta habis tapi tak ada jumper nak jump-start ? Sebenarnya ada cara lain yang kita boleh guna bila dah darurat macam ni. Ada satu cara lain iaitu menggunakan tali sahaja. Tapi cara ini dilakukan pada kereta manual. Jadi kami tak pasti keberkesananya kepada kereta auto. Tapi tak salah untuk mencuba kan? Mana lah tahu dalam…

Continue Reading

tips

Isteri Wajib Tahu Kadang-kadang isteri dah tahu tapi malu Suami kena main peranan ye…

Kajian bancian ke atas 10 ribu orang pasangan yang berkahwin (sumber kajian oleh MOHEMA) hanya kira-kira 45% sahaja pasangan isteri yang tidur berbantalkan lengan suami selepas 3 tahun berkahwin. Dan hanya tinggal 21.7% sahaja pasangan isteri yang masih tidur berbantalkan lengan suami selepas 10 tahun usia perkahwinan. Mengapa? Adakah isteri tahu? Bahawa hormon bau phero yang di rembeskan dari ketiak…

Continue Reading

tips

Tips Penting Menjaga Cermin Mata Supaya Tahan Lebih Lama

Sumber dari Siakap Keli dan Hanun Nadiah Rozi   Pastinya kita semua sudah tahu tentang kegunaan cermin mata. Ianya adalah salah satu alat bantuan penglihatan untuk sesiapa yang mempunyai masalah rabun sama ada masalah rabun jauh ataupun dekat. Jadi di sini pentingnya untuk menjaga cermin mata agar lebih tahan lama untuk dipakai. Malah ada sesetengah individu yang baru sahaja enam…

Continue Reading

tips

Cara Berkesan Atasi Mulut Berbau Disebabkan Oleh Karang Gigi Yang Ramai Tidak Tahu

  Adakah gigi anda berdarah setiap kali menggosok gigi? Gusi berdarah kerap dikaitkan dengan karang gusi atau disebut gingivitis yang selalunya disebabkan binaan plak pada gigi. Plak yang kelihatan seperti simen terjadi disebabkan teknik pembersihan gigi yang tidak betul atau kecederaan pada gusi disebabkan teknik menggosok yang agresif. Jika gigi tidak dijaga, dalam jangka masa panjang plak akan menjadi faktor…

Continue Reading

tips

Minum Minuman Ini Ketika Sahur Untuk Kekal Kenyang Selama 19 Jam

Banyak kelebihan kurma yang kita semua tahu. Disebabkan itu juga, kurma menjadi sunnah ketika berbuka. Dengan mendahulukan kurma ketika berbuka, ia dapat meningkatkan tenaga dalam masa 30 minit selepas memakannya. Malah, jus kurma susu juga dikatakan mampu membuatkan kita rasa kenyang hingga 19 jam lamanya. Menariknya, penyediaan kurma susu juga tak susah dan juga mudah. Dipetik daripada website 7 Alami,…

Continue Reading