Jom Cuba!! Cara Minum Air Lemon Yang Betul Setiap Pagi UntukMendapat Khasiat Dan Manfaatnya

Sebiji buah lemon memberi khasiat kesihatan kepada tubuh badan kita. Ada banyak kegunaan yang boleh dimanfaatkan dari sebiji lemon. Dan kita semua tahu air lemon yang diminum setiap pagi selepas bangkit dari tidur dapat memberi tenaga pada tubuh badan dan kesihatan yang baik. Para pakar menyatakan yang kita perlu meminum air lemon setiap hari kerana jus dari lemon itu mengandungi…

Continue Reading

Tips Kemas Rumah Untuk Ibu Bapa Yang Sibuk Bekerja

  Kemas Rumah Selepas Anda Ada Anak Kemas rumah? Aduh… Dulu sebelum ada anak yalah, anda guna hujung minggu untuk kemas rumah dengan pasangan. Senang saja dulu. Pasangan pun sudah faham dengan OCD anda, jadi dia tak berani nak sepahkan rumah teruk-teruk, takut anda membebel pula nanti. Hehe… Tapi sekarang lepas ada anak? Aduh… Sudahlah dengan kerja yang tak pernah habis. Rumah…

Continue Reading

6 Cara Hilangkan Kesan Hangus Pada Periuk Kesayangan, Guna Air Gas Pun Boleh!

Rajin memasak di dapur itu tidak salah. Namun kadangkala kealpaan kita sewaktu memasak boleh mengakibatkan periuk, belanga mahupun kuali jadi hitam legam akibat kesan hangus. Sayang periuk tu, silap-silap nanti kena buang pula, kan dah rugi. Memang agak susah nak sental jika periuk memang sudah terlajak hangus, meskipun telah guna pelbagai cara.Namun,jangan bimbang dan gusar, kami kongsikan petua mudah ini,…

Continue Reading

Jika Memandu Kereta Automatik, Jangan Lakukan Tindakan-Tindakan Ini Untuk Pastikan ‘Gearbox’ Tidak Cepat Rosak

Bagi mereka yang sudah biasa memandu dengan kereta manual, sudah pasti mahir menggunakan tiga pedal, dan begitu juga dengan gear, yang mana saling berkait antara satu sama lain. Namun, buat kereta automatik pula, di mana tidak mempunyai ‘clutch’, dan mudah dari segi pertukaran gear, ia sedikit sebanyak membantu dari segi pemanduan, untuk lebih lancar. Tapi, sekiranya cara pemanduan atau penggunaan…

Continue Reading

Lakukan 7 Gerakan Ini Selama 10 Minit Setiap Hari, 1 Bulan Kemudian Perubahan Mengejutkan Pada Tubuh Anda!

Semua orang tahu bersukan itu perkara yang menyihatkan, tetapi bagaimana pula jika anda tiada masa untuk pergi ke gym? Walaupun tiada peralatan fitness, bertenanglah, tak payah susah-susah dan bingung. Cukup sahaja dengan melakukan 7 gerakan sederhana berikut ini dalam 10 minit setiap hari, dijamin 1 bulan kemudian anda akan terkejut melihat hasilnya! 1. Plank: Tegakkan tubuh pada siku, lengan dan…

Continue Reading

Tips Pakai Perfume

Ramai yang pakai perfume. Mungkin sebab peribadi pembersih atau nak pikat kekasih . Apa-apa sekali pun, nak pakai perfume ada cara. Tapi, awas! Berkemungkinan ada kesalahan atau fakta yang salah disini. Cara salah pakai minyak wangi. 1. Pakai perfume semasa tubuh masih basah selapas mandi. 2. Pakai perfume lebih daripada satu pada masa yang sama 3. Pakai di tempat yang…

Continue Reading

Cara Untuk Dapatkan Tiket Flight Murah !!! Baca Tips Ini, Semoga Dapat Jimatkan Kos Percutian Anda !!!

Melancong sudah jadi trend di kalangan rakyat Malaysia tak kira samada destinasi dalam atau luar negara. Aspek pertama yang dikaji ialah harga tiket kapal terbang. Semua pelancong cuba mendapatkan tiket yang murah tapi ramai yang tidak tahu bagaimana. Jom baca trik macam mana nak dapatkan harga tiket yang murah! #1 Tempah hari selasa dan rabu Selasa dan Rabu merupakan salah…

Continue Reading

8 Tips Halau Semut Dengan Bahan Semulajadi… MUDAH dan BERKESAN !!! Kongsikan, semoga bermanfaat !!!

Assalamualaikum wbt Masalah semut selalu merunsingkan kita. Jika terlalu kritikal, sedikit cebisan biskut di lantai pun boleh mengundang satu batalion askar semut mengusungnya hingga bermeter-meter. Jika semut kecil yang menghurung, mungkin kurang bermasalah. Tetapi ada juga rumah yang telah di’kuasai’ semut api atau semut besar yang kerap menggigit kita dan anak-anak hingga menyebabkan gegata atau bintat seluruh badan! Menggunakan spray…

Continue Reading

5 Tip Mengelak Bilik Hotel Berhantu di Malaysia

  Bukan apa. Seperti anda, makhluk ini juga perlu katil untuk berbaring, cermin untuk bersolek dan sambungan internet untuk emel. Kalau dulu mereka cuma mengetuk bilik, kini mereka sudah pandai mendail telefon anda pada waktu malam. Apabila anda datang ke bilik mereka dengan 3 anak yang asyik bergaduh, anda mengganggu mereka. Gunakan 5 tip hotel di bawah untuk mengurangkan peluang…

Continue Reading

10 Teknik Paling Senang Untuk Halau Cicak Dari Rumah.. Sila Cuba !!!

Salah satu langkah yang kita lakukan untuk menghalau cicak dari kediaman ialah dengan menggunakan siling kapur. Pun begitu, ia memerlukan perbelanjaan yang tinggi untuk memasangnya. Oleh itu Web Impiana sediakan anda 10 cara yang murah dan senang untuk diikuti; 1. Serbuk kopi Caranya mudah, campurkan serbuk kopi dengan serbuk tobacco dan sedikit air. Bentukkan bulat-bulat kecil. Kemudian, lekatkan pada hujung…

Continue Reading