tips

4 Tips Yang Berguna Untuk Menarik Minat Si Cilik Untuk Mandi. Hehe Umpan Sikit..

Untuk si ibu yang ada anak kecil yang sangat liat bila disuruh mandi mungkin sebab air sejuk, mereka tak suka sabun yang digunakan sebab tahu-tahu jela anak kecil ni tak suka benda yang akan memedihkan mata mereka. Lagi-lagi kalau buih-buih tu termasuk mata masa tengah shampoo atau sabun badan. Ini beberapa cara yang mudah untuk buatkan mereka lagi excited bila…

Continue Reading

Tips hilangkan stress di tempat kerja
tips

7 Tips Hilangkan Stress Di Tempat Kerja

“Malasnya nak ke ofis, kan syok kalau boleh duduk rumah goyang kaki. Tak payah nak menghadap bos yang kepala angin 24 jam, tak sakit mata dan hati dengan kaki gossip, kaki ampu. Makin tak seronok nak kerja situ, tapi nak buat macam mana tak kerja tak ada duit. Aku pun bukan muda lagi nak lompat-lompat kerja. Apa tips bekerja untuk…

Continue Reading

tips

8 Tips Seronok Baca Al-Quran

Kita semua tahu membaca Alquran dapat pahala. Tetapi kadang-kadang kita rasa kurang seronok untuk membacanya. Kadang-kadang timbul rasa malas, tak bersemangat. Ishh.. Tapi sayanglah kan jika kita tak ambil peluang untuk mengaji Alquran. Jika ada tips yang boleh membantu untuk kita rasa seronok membaca Alquran tentu bagus kan? Disini kami kongsikan 8 Tips mudah supaya kita rasa seronok membaca Alquran.…

Continue Reading

Informasi, tips

5 Perkara Ayah Boleh Lakukan Untuk Lebih Rapat Dengan Bayi

Melihat si anak rapat dengan ibunya kadang kala mengundang rasa cemburu si ayah terhadap ibunya, ini mungkin kerana si ayah tidak mudah meluangkan masa bersama anak. Bapa selalunya sangat sibuk menguruskan keluarga dengan mencari rezeki tidak kira penat dan lelah, namun begitu anda jangan sampai mengabaikan bayi anda. Selain kasih sayang seorang ibu, bayi memerlukan kasih sayang kedua ibu bapanya.…

Continue Reading

tips

Air Tea O Halia Penyegar Badan, Siapa Sangka Minuman Ini Boleh Hapuskan Lemau Badan Sekelip Mata!

Minuman ini bukan sebarang minuman ya sebab khasiatnya cukup bagus untuk dicuba. Rahsia ini dikongsi oleh Puan Lyndah Abraham, khas buat anda yang jenis cepat lemau di musim raya. Ok, jom semak! Nak kongsi petua untuk anda yang sibuk start kemas rumah selepas selesai rumah terbuka, mesti badan lemau. Jadi inilah ubatnya! Tak payah pun, anda cuma perlukan sediakan bahan yang…

Continue Reading

Informasi, tips

Pastikan Wangi Sentiasa Untuk Suami, Wanita Dah Bersuami Kena Amalkan Cara Begini Untuk Hilangkan Bau Badan!

Ditegur suami kerana masalah bau badan mungkin satu igauan ngeri buat semua wanita bergelar isteri. Kalau boleh sebaiknya jauhkanlah kata-kata macam ni daripada suami. Rasa down yang amat sangat. Mungkin? Sebelum suami buka mulut menegur atau kawan sebelah pun dah rasa tak selesa, apa kata ada baiknya anda mencuba petua yang disediakan ini. Wangi bukan hanya untuk suami, kita pun…

Continue Reading

tips

5 Tips Elak Kerosakkan Pada Kereta Terutama Cat

Kereta adalah salah satu aset penting buat mereka yang bekerja, ada sesetengah orang sangat menitik beratkan kebersihan kereta dan hampir setiap hari membasuh kereta kerana tidak mahu nampak kotor. Tetapi ada juga yang pandai bawa kereta saja tetapi malas pula hendak membasuhnya, sehinggakan kereta nampak sangat kotor dan berhabuk. Selalunya jika begitu keadaanya, pemiliknya jenis yang ‘takpe, asal boleh bawa…

Continue Reading

tips

Beberapa Cara Untuk Meningkatkan IQ Anda Ke Tahap Maksimum!!

Mengapa cara meningkatkan IQ otak itu penting? Cuba anda bayangkan saja jika kita memiliki iq yang tinggi. Sememangnya bermacam-macam perkara kita boleh lakukan di dunia ini. Oleh kerana kita manusia memerlukan kehendak dan keperluan hidup, kita harus berusaha untuk mengecapi segala impian yang hendak dicapai. Kadang-kadang, semasa kita di dalam keadaan berusaha, akan ada saja masalah yang bakal menimpa bahkan…

Continue Reading

tips

5 Perkara Penting Yang Wajib Anda Lakukan Sebelum Berumah Tangga

Perkahwinan adalah salah satu tanggungjawab besar yang bakal anda hadapi, dan bukanlah sekadar berkahwin dengan pasangan anda dan hidup bahagia. Tetapi, liku-liku kehidupan selepas berkahwin itu la kehidupan mencabar yang perlu dilalui oleh semua orang. Tetapi sebelum anda membuat keputusan untuk berkahwin, anda sepatutnya bersikap lebih matang dan tahu apa tujuan hdup anda. Jangan pula berkahwin kerana mendengar cerita orang…

Continue Reading