Buat Laki Bini, Macam Inilah Cara Cukupkan Duit Belanja Setiap Bulan

Bukan senang nak jadi pasangan yang bijak handle bab ekonomi rumah tangga, tetapi nak tak nak anda patut tahu cara cukupkan duit belanja dengan cara paling berkesan. Seronok tarik barang waktu membeli barang dapur, sekali tengok bil yang kena bayar, terus rasa menyesal. Ini kes ambil barang ikut kehendak! Adakah anda pernah sedar, berapa banyak bajet keseluruhan yang dibelanjakan untuk…

Continue Reading

Tips Bersihkan Kotoran Degil Guna Sos Tomato, Hasilnya Periuk Bersinar – Sinar Seperti Baru

Menyental kuali bukanlah sesuatu perkara yang digemari oleh rata-rata orang terutamanya jika kuali tersebut mempunyai kesan hitam yang terlalu sukar untuk di tanggalkan. Seringkali kita dengar pelbagai petua dan cara untuk menghilangkan kesan kotoran degil yang melekat pada kuali terutamanya dibahagian belakang. Antaranya ialah menggunakan cuka, baking soda, garam dan sebagainya tetapi belum pernah kita dengar bahawa sos tomato juga…

Continue Reading

5 Cara Semulajadi Yang Berkesan Untuk Menghilangkan Bau Busuk & Hapak Dalam Kereta

“Anak tertumpah susulah, tertinggalkan makananlah, semalam pula termuntah atas kusyen kereta. Macam mana cara hilangkan bau kereta yang dah makin teruk ni? Nanti kalau sembur pewangi banyak-banyak, aku juga yang pening.” Sesetengah orang mungkin tidak suka bau-bauan yang agak memeningkan daripada bahan kimia, lebih-lebih lagi apabila ada anak kecil atau bayi. Berikut kami kongsikan beberapa cara hilangkan bau kereta dengan…

Continue Reading

Ketika Anda Melihat Bungkusan Seperti Ini, Jangan Cuba Membuangnya! Kerana Ternyata Silica Gel Ini Mempunyai Banyak Kegunaan Yang Menakjubkan

Kamu pasti tahu apa itu “Silica Gel” atau Gel Silika dalam Bahasa Malaysia. Ya, meski namanya gel silika, namun bentuknya padat. Gel Silika ini adalah butiran seperti kaca dengan bentuk yang berpori, tidak beracun, dan dapat menyerap air dengan baik. Biasanya kamu akan menemui gel silika di dalam bunngkusan makanan ringan, biskuit, kotak sepatu, dan lain sebagainya. Nah, mungkin banyak…

Continue Reading

Inilah Ayat Pelaris Cara Islam Yang Ramai Peniaga Lupa Nak Amalkan. Kongsikan Agar Lebih Ramai Yang Tahu…

Berniaga merupakan jenis usaha yang paling banyak diceburi oleh masyarakat Malaysia, hampir majoriti umat muslim di Malaysia sebahagian besar memilih profesional sebagai peniaga. Nabi Muhammad SAW sendiri pernah menganjurkan kita sebagai umat Muslim untuk berniaga kerana keuntungan dari berniaga sangat banyak hampir 100 % atau lebih lagi, bergantung kepada kita sebagai pedagang yang pandai menerapkan sistem perniagaan Rasulullah SAW. Memang…

Continue Reading

Ketahui Punca Dan 8 Cara Mudah Merawat Cagu Pada Kuku Kaki

Kuku Cengkam atau Cagu adalah satu penyakit yang berlaku di ibu jari kaki yang menyebabkan kesakitan yang amat sangat serta bernanah dan sangat berbau busuk. Penyakit ini adalah disebabkan penjagaan kebersihan kaki yang kurang baik disamping memakai kasut yang sempit dan cara memotong kuku yang salah. Cagu atau bengkak kat ibu jari kaki atau tangan memang menyeksakan. Boleh dikatakan pergerakan…

Continue Reading

19 Khasiat dan Kehebatan Buah Manjakani Kepada Wanita

1. Merawat alat sulit wanita Buah majakani dapat membersihkan bakteria di kawasan organ intim wanita. Khasiatnya sangat bagus untuk mengatasi keputihan. Manjakani mengandungi tannin yang bagus untuk mengetatkan otot vagina, vitamin A dan C, kalsium, protein, serta mengandungi elemen astringent untuk membasmi bakteria penyebab keputihan. Khasiat lain yang didambakan oleh kaum wanita adalah untuk menambah ‘kerapatan’ dan menjadikan lubang vagina…

Continue Reading

7 Kebaikan Rendam Kaki Dalam Bancuhan Garam Untuk Wanita Yang Kerap Sakit

Terbukti merendamkan kaki dalam air panas dicampurkan dengan sedikit garam selain dapat membuat kita menjadi lebih tenang dan ianya juga boleh membersihkan kuman yang bersarang di telapak kaki. Merendam kaki juga dapat membuat kaki kita menjadi lebih ringan. Ianya juga sememangnya dipercayai dapat menghilangkan lenguh-lenguh dan kebas. Disebabkan oleh campuran garam dan air panas tersebut, ternyata ianya akan memberikan efek…

Continue Reading

8 Cara Mudah Merawat Cagu Pada Kuku Kaki

Kuku Cengkam atau Cagu adalah satu penyakit yang berlaku di ibu jari kaki yang menyebabkan kesakitan yang amat sangat serta bernanah dan sangat berbau busuk. Penyakit ini adalah disebabkan penjagaan kebersihan kaki yang kurang baik disamping memakai kasut yang sempit dan cara memotong kuku yang salah. Cagu atau bengkak kat ibu jari kaki atau tangan memang menyeksakan. Boleh dikatakan pergerakan…

Continue Reading

6 Jenis Boss Yang Paling Baik Di Dunia Hingga Menjadi Kesayangan Pekerja Mereka!

Sekiranya anda bertanya dengan mana-mana mereka yang telah bekerja sama ada mereka menyukai bos mereka atau pun tidak, rata-ratanya akan memberikan jawapan tidak. Tetapi berbeza dengan bos-bos yang luar biasa ini, mereka merupakan bos-bos yang paling disayangi oleh pekerja mereka kerana sifat luar biasa yang dimiliki mereka. #1. Pengurusan minuman bir BrewDog memberikan cuti seminggu kepada pekerja mereka yang membela…

Continue Reading