10 Cara Kegunaan Listerine Selain Sebagai Ubat Kumur

Listerine dikenali sebagai ubat kumur untuk membersihkan gigi dan membasmi kuman di dalam mulut. Ubat kumur ini juga digunakan untuk mulut sentiasa berbau wangi.Selain daripada digunakan untuk berkumur, Listerine juga ada beberapa lagi kegunaan lain yang bagus dan efektif yang anda tak pernah tahu. Di sini terdapat 10 cara kegunaan lain Listerine yang boleh anda amalkan. 1. Hilangkan Bau Busuk…

Continue Reading

Inilah Ayat Pelaris Cara Islam Yang Ramai Peniaga Lupa Nak Amalkan. Kongsikan Agar Lebih Ramai Yang Tahu…

Berniaga merupakan jenis usaha yang paling banyak diceburi oleh masyarakat Malaysia, hampir majoriti umat muslim di Malaysia sebahagian besar memilih profesional sebagai peniaga. Nabi Muhammad SAW sendiri pernah menganjurkan kita sebagai umat Muslim untuk berniaga kerana keuntungan dari berniaga sangat banyak hampir 100 % atau lebih lagi, bergantung kepada kita sebagai pedagang yang pandai menerapkan sistem perniagaan Rasulullah SAW. Memang…

Continue Reading

Cara Hilangkan Ketiak Hitam Berkerak Yang Anda Mungkin Tidak Pernah Anda Terfikir

Masalah ketiak hitam mesti buat ramai yang malu dan tak confident dengan diri sendiri kan? Sebenarnya masalah ni bukannya di alami oleh korang je tapi hampir semua wanita di dunia ni! Kulit ketiak menjadi hitam akibat mencukur atau mencabut bulu ketiak, dan ianya mungkin juga disebabkan oleh bahan kimia yang terdapat di deodorant yang digunakan. Kalau nak memutihkan ketiak hitam,…

Continue Reading

Nak beli Myvi baru? Guna formula ini, ’20:5:15′

Perodua Myvi baharu yang baru dilancarkan baru-baru ini menarik minat ramai anak-anak muda yang mahu memilikinya. Mana tidaknya, dengan kepelbagaian warna menarik, teknologi terkini, airbags sana sini, ditambah pula dengan fungsi pengimbas kad Touch ‘n Go apabila melalui Tol, pasti memudahkan penggunanya. Namun begitu, bagaimana cara untuk membeli/memilikinya? Layakkah gaji anda terutamanya mereka yang baru bekerja atau baru nak hidup? Tuan…

Continue Reading

Diana Rafar Ajak Peminat Amalkan 7 Zikir Menjemput Rezeki Tanpa Disangka-sangka

Perkongsian 7 zikir ini Diana Rafar tulis di status instagramnya. Bagus sekali jika diamalkan bacaan 7 zikir ini dalam kehidupan seharian. Tambahnya, in sha Allah kalau diamalkan anda akan terkejut rezeki datang tanpa disangka-sangka. Saratkan hati dengan zikir adalah lebih baik daripada membiarkan hati dibelenggu perasaan iri hati dan dengki. Dari situlah kebahagiaan hati akan terserlah menerusi wajah indah berseri-seri.…

Continue Reading

8 Kegunaan Baking Soda Untuk Kecantikan. No 8 Tu Macam Tak Sangka Pulak Boleh

Wanita sekarang ni admin yakin semua high maintenance. Mana taknya, dengan produk penjagaan muka, kosmetik, penjagaan rambut. Itu belum masuk lagi pakaian, insurance diri dan komitmen yang lain. No worry ladies! Korang tak perlu berbelanja besar lagi untuk jaga kecantikan. Admin nak kongsi 8 rahsia yang baking soda boleh buat. Yeap! Baking soda. Tak mahal pon, kalau kat pasaran boleh…

Continue Reading

Beras Pulut Rahsia Putihkan Kulit Muka Dengan Cepat, Jom Cuba!

Pernah tak dengar orang kata kenapa orang-orang Siam atau yang duduk disempadan Siam muka cantik gebu dan semuanya comel-comel belaka. Kalau perasan, muka mereka semuanya cantik dan paling penting kulit licin dan gebu. Jerawat? Memang tak pernah ada. Orang kata amalan mereka makan pulut sejak kecil dan inilah rahsianya. Ya, itu hakikatnya. Pulut Ayam yang jadi makanan popular mereka adalah…

Continue Reading

Jangan Buang Kulit Pisang Kalau Nak Rawat Kulit Wajah Berjerawat

Pisang mempunyai banyak khasiat dan zat yang terbaik untuk kesihatan. Namun mungkin tidak ramai yang tahu bahawa kulit pisang juga mempunyai khasiat luar biasa untuk kecantikan kulit wajah. Dipetik daripada Style Craze, kulit pisang dikatakan mampu mengatasi masalah kulit bermasalah seperti jerawat dan kulit kusam. Caranya adalah seperti berikut: Gosokkan kulit pisang pada wajah sehingga warna kulit menjadi hitam. Lakukan proses…

Continue Reading

Wanita Ini Kongsikan Petua Untuk Turunkan Paras Kolestrol Dengan Menggunakan 2 Bahan Ini Sahaja..

Tahap kolestrol badan yang tinggi adalah salah satu penyakit yang digeruni oleh ramai orang. Hal ini kerana, peningkatan tekanan kolestrol adalah punca kepada masalah penyakit yang lebih kronik seperti sakit jantung dan darah tinggi. Pemakanan yang seimbang dan sihat perlu diamalkan jika anda tidak mahu tergolong dalam kalangan orang yang mempunyai tekanan kolestrol yang tinggi. Salah satu caranya adalah dengan…

Continue Reading

Tak Payah Pakai Shampoo Dah , DIY Scrub Limau Purut Di Rumah Untuk Kulit Kepala Dan Rambut Agar Terjaga Dengan Lebih Sihat Dan Cantik

Perkongsian Ibrisam Wossali di facebooknya yang melakukan sendiri skrub limau purut di rumah boleh kita cuba. Senang dan sangat menjimatkan kos. Hanya ambil daun limau purut dibelakang rumah sahaja. Katanya lagi, dia dan keluarganya sering mencuba malah dah lama cuba petua skrub limau purut ni. “Saya ada tanam pokok limau purut dan selalu berbuah. Maka tak jadi masalah untuk mendapatkan…

Continue Reading