1

‘Saya telah banyak kali curang dan kantoi dengan isteri, tetapi dia tetap beri peluang. Sampai saya biarkan teman wanita saya……..’

Alangkah tingginya kesabaran seorang isteri ini yang sanggup menerima dan memberikan peluang berkali-kali kepada suaminya yang tidak pernah serik melakukan perbuatan keji di belakangnya. Bagi wanita yang lain, mungkin lelaki ini sudah dipukul atau ditinggalkan. Tetapi tidak bagi si isteri dalam kisah ini. Apa yang lebih menyakitkan hati, soalan terakhir yang disoal oleh si suami, apakah patut dia meminta maaf?…

Continue Reading

Jom Suap Isteri Dan Anak Makan, InshaAllah Murah Rezeki

Semasa saya ditaman petang tadi, telah datang seorang lelaki. Kami pun berbual. tengah2 kami berbual, lelaki ni telah meluahkan perasaan. Katanya dia ada masalah. Lelaki ini menceritakan tentang kehidupannya dengan keluarga, kehidupan yang beliau hadapi sangat sempit dan tidak tenteram. Kata beliau, dia dan isteri sering bertengkar sahaja. “Saya dah usaha macam2 dah bang, macam2 cara dah saya buat, Tak…

Continue Reading

Share!! Bila Suami Kau Pasang Niat Ingin Tambah Cawangan, Apa Pandangan Si Isteri??

Saya seorang perempuan, saya tahu naluri orang perempuan (saya berumur 40 tahun) dan suami berumur 46 tahun. Saya selalu cuba memahami dan mendalami perasaan suami saya. Alhamdulilah, saya telah berumahtangga lebih dari 22 tahun (saya kawin ketika umur saya 18 tahun seusai saja tamat SPM) dan telah dikurniakan 10 orang cahayamata. Untuk pengetahuan puan, semenjak kawin saya tak pernah bergaduh…

Continue Reading

Sila Tengok 3 Perkara Sebelum Beli Air Tebu Di Bazar…

Bila bulan puasa, pilihan air minuman yang sering mendapat tumpuan di bazar Ramadan oleh pengunjung setianya adalah lain tidak bukan iaitu air tebu. Sebenarnya ada beberapa perkara perlu diperhatikan, ini penting agar air tebu yang dibeli bukan sahaja asli, manis dan enak rasanya malah terjamin kebersihannya. 1. Lihat persekitaran, jika ada lebah itu menandakan air tebu tersebut manis. Jika langsung…

Continue Reading

Isteri Curang & Terlanjur Dengan Rakan Sekerjanya?? Patut Ke Si Isteri Beritahu Pada Suaminya???

Isteri curang ni tanya patut ke dia beritahu suaminya yang dia dah terlanjur dengan rakan sekerjanya kata korang? Apa yang ingin saya kongsi di sini adalah kesilapan paling besar pernah saya lakukan seumur hidup saya. Perkara yang saya sendiri tidak terlintas di fikiran. Saya seorang isteri ibu dan berkerjaya. Syukur kehidupan kami sentiasa penuh dengan senyum tawa kegembiraan lebih-lebih lagi…

Continue Reading

SHARE!!! Hati-hati Dengan Perempuan Yang Cantik Depan Lelaki, TAPI Pengotor Dan Pemalas Di Rumah!!

Assalammualaikum. Apa yang saya nak cerita ni memang perkara yang jadi depan mata saya. Saya perhati. Sebab kalau nak tegur, nampak macam hal remeh tapi sangat penting sebenarnye. Masa saya kerja, duduk 1 rumah sewa dengan kawan kawan baru. Muka cantik. Kalau tengok barang penjagaan muka memang banyak. Siap makan collagen bagai. Dalam rumah tu ada 6 orang , cuma…

Continue Reading

‘Nasib Baik Anak Aku Semua Menyusu Badan, Meragam Ke Apa, Tolak Jer Kat Bini, Settle’

Menjaga anak-anak adalah tanggungjawab bersama, bukannya hanya terletak pada bahu isteri sahaja. Tidak kiralah anak-anak itu sudah bersekolah, sebagai bapa masih perlu membantu isteri menjaga dan mendidik anak menjadi manusia yang berguna. Namun, hari ini ramai lelaki yang bergelar suami dan bapa hanya membiarkan isteri bersendirian menguruskan anak. Alasannya? Mereka bekerja mencari nafkah dan bila pulang ke rumah, kepenatan. Jauh…

Continue Reading

Kongsikan!!! Tips Penggunaan Air Cond Yang Sejuk Tapi Bil Elektrik Tak Akan Melambung Tinggi.

Gambar hiasan Tetapkan mod penghawa dingin kepada mod Kering/Dry. Untuk pengetahun, kompressor alat penghawa dingin akan menggunakan tenaga eletrik yang tinggi apabila anda tetapkan suhu bilik di bawah 24°C. Di dalam mod Kering/Dry ini, suhu terendah yang boleh dicapai adalah 25°C, maka kompressor alat penghawa dingin tidak akan menggunakan tenaga elektrik yang terlampau tinggi di dalam mod ini. Harap maklum…

Continue Reading

Muslimah Boleh Kahwin Kafir – Prof Siti Musdah Mulia

Sumber : www.menara.my Putrajaya: Tidak perlu untuk menganut Islam sekiranya agama tersebut tidak membuahkan ketenangan jiwa, dan perbuatan seks sumbang sesama jantina adalah halal menurut al-Quran, dakwa Profesor Dr Siti Musdah Mulia. Prinsip Islam itu sendiri adalah ‘rahmatan lil alamin’ (rahmat untuk seluruh alam), menurutnya lagi. Profesor Universiti Islam Negeri (UIN) Jakarta itu menerangkan bahawa perbuatan seks sumbang sejenis adalah…

Continue Reading

Selepas Sarawak, Sabah Pula & Selepas Ini ….

Suumber : The Reporter KOTA KINABALU, SABAH – Menteri Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar Negeri, Datuk Seri Masidi Manjun, menolak sebarang pelaksanaan Cukai Pelancongan yang dicadangkan oleh Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Nazri Aziz bermula 1 Julai ini, lapor Sarawak Voice. Menurut Masidi, sebarang bentuk cukai perlu disalurkan ke negeri Sabah, bukannya ke kantung Kerajaan Persekutuan. Meskipun faham dengan langkah…

Continue Reading