tips

Tidak Sangka Sayur Tahan Lebih Tahan Lama Dengan Menggunakan Bahan Ini.. Wanita Wajib Tahu..

Hari tu ramai yang pm tanya cara penyimpanan sayur-sayur dalam peti cik kak.

Dah lama cik kak praktikan cara penyimpan ni, sebab dulu cik kak kan meniaga kedai makan. Jadi kena ada cara penyimpan yang betol. Cuma cik kak tak kongsikan.

Ok,ni bukan ape, MPK (Majlis perbandaran Kuantan dan Kesihatan) bila serbu kedai, dia akan ke dapur dulu, peti tu sasaran dia, faham-faham sudahla kan.

Sekarang tak niaga dah, kita buat je kat rumah.. Ada sayur yang cepat kering, kecut, layu, walapun disimpan dalam peti, ok ni cara cik kak, orang lain x tahu lah kan.

(Lain org, lain caranya… X gitu)
Semua sayur ni cik kak tak basuh,silap hari bulan jadi lembik. Masa nk guna barula kita basuhkan,cuma letakkan dan lembapkan tisu terus letakkan dalam ‘tipuware’, masukkan bahan-bahan yang nak disimpan. Sebelum simpan, pastikan tak de bahan-bahan yang rosak, nanti berjangkit.

Cik kak siap potong sayur-sayur yang perlu dipotong, ambik basuh, campak2 je. Kan senanggg.

Warning dari cik kak, jangan perap sayur ni lama-lama tau, masak jangan tak masak!

Image may contain: food

Image may contain: food

Image may contain: food

Image may contain: food

Image may contain: food

Image may contain: food

Image may contain: food

Image may contain: food

Image may contain: indoor

Kredit: Rohanoradila Aidil via Viral Oh Viral 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *